veterans 1054323 960 720Informacje dotyczące programu Erasmus + realizowanego w ZSM nr 2 w Krakowie
Tytuł : ”Leaving home,coming home; A project to make student aware of migration in our contries.”
„Wyjazdy i powroty do domu. Projekt uświadamiający uczniów o problemach emigracyjnych w naszych krajach.
Założenia ogólne:migracja, emigracja, uchodźcy - zapoznanie z problemem, akcja informacyjna
wspólna praca młodzieży -realizowania podczas spotkań międzynarodowych
język angielski + niemiecki – rozwijanie umiejętności językowych
realizacja podprojektów
poznawanie Krakowa
rozwijanie umiejętności dziennikarskich i innnych
tolerancja, ciekawość,

Podprojekty:

1.„Kraków-International Polish Home”- pokazanie wspólczesnego Krakowa jako miasta wielokurturowego,budowanego przez wiele nacji /film/Polacy w Darmstadt – podczas wyjazdu do Niemiec zapoznanie się z problemami Polaków w Niemczech./ film/
"Polonia w Adampolu”- Polska wspólnota w Istanbule
"Graffitti/ świetlica szkolna!/-realizowany w Krakowie
"Tramwaj-akcja promocyjna projektu – realizowany w Krakowie
Portrety emigrantów: wystawa prac uczniów.
Materiały edukacyjne; wspólpraca z Rumunią.Ewaluacja:
Współpraca:
Polska Akcja Humanitarna: 6X 2015
Rezultaty:
filmy
materiały edukacyjne
broszury
heppening
gra dydaktyczna
Upowszechnianie:
strona internetowa szkoły
konferencje Rady Pedagogicznej
 
Kalendarz:

2015

IX
start,wybór uczniów, postery / M. Kulma, M. Szczurek 3b/, informacja, propagowanie,
prezentacja radiowa/ 30 IX/ postaci E. Jerzmanowskiego/ przykład emigranta/,wykonanie portretu: Ada S. 1b,gazetka   ścienna i materiał na strone internetową/ K. Bigaj
Wizyta w Muzeum Narodowym,wystawa Ottomania/24 IX/6 uczniów zaangażowanych w projekt./poznawanie kultury tureckiej/

001
Organizacja projektu:  via skype  konference: 15.09.2015 & e- mails.
30 IX, Audycja radiowa: prezentacja sylwetki E. J. Jerzmanowskiego: 3te: Karolina i Patrycja

X
Spotkanie w Warszawie dotyczace projektu : 2 X 2015.K. Bigaj.
Spotkanie z pracownikiem PAH: Tadeuszem Szczepanikiem/ 6X, g.11, świetlica szkolna wtorek, ok 100 uczniów/ - informacje dotyczące sytuacji emigrantów i uchodźców: 45 min konferencjo- wykładu.

002 003

Wizyta robocza w Bacau,  Rumunia. K. Bigaj/: 7- 11 X 2015
audycja radiowa: postać Marii Curie -Skłodowskiej, portret
Działania ewaluacyjne: K. Furtak -Grabowska
Tłumaczenie oceny projektu zj. Niemieckiego : M. Wąsik
Wizyta w Starej Synagodze, wystawa „Oni budowali Kraków” do 25 X 2015
Organizacja projektu via skype & e-mails: 5 X,
Organizacja wizyty szkoły z Darmstadt
Start: materiały dydaktyczne do lekcji wychowawczej: E. Kiryszewska /scenariusz lekcji /,A. Kurnyta film + heppening.
Regulamin uczestnictwa w projekcie.
Formularz zgody uczniów na powielanie ich wizerunków w materiałach projektowych.

XI
filmowanie scen do filmu o Krakowie + zdjecia/ A. Job/
wizyta grupy niemieckiej: 3-8XI, /zwiedzanie szkoły + akcja integracyjna;gry sportowe: M. Piotrowski /, wspólne zwiedzanie Krakowa.
prezentacja radiowa:.......
Rejestrowanie kont na platformie E – Twinning / do 15 listopada/.
Prezentacja Europass.
Start:Przygotowanie gry dotyczacej wspólnoty żydowskiej: J. Pysklak
Realizacja „subroject nr 1 - „welcoming” : kwestionariusze, pytania uczniów dotyczące emigrantów.

XII
Tydzień kultury Żydowskiej/ goście w szkole,wystawa fotografii/J. Pysklak,K. Bigaj
Audycja radiowa; Portret
Wizyta w Muzeum Narodowym; Galeria Rzemiosła?

2016
I-III działania związane ze studiowaniem sytuacji Polaków w Turcji i w Niemczech
IV wizyta grupy  w Barcelonie: 10-17 IV 2016, szkolenie dotyczace motażu filmów.

V- VI- filmowanie, wizyta w Instytucie Francuskim.
X -  wizyta robocza w Agde
IX-XI – Polacy w Niemczech
XI-XII German week, Tydzień niemiecki 2017
I-II Polacy Darmstadt
III-wykonanie graffitti/muralu?
IV- międzynarodowe spotkanie w Darmstadt
V-VI zawody sportowe
X- wizyta robocza w Krakowie: Upowszechnianie projektu!
XII – tydzień kultury tureckiej? 2018
V-VI – spotkanie w Stambule
Ewaluacja projektu

Filmy związane z projektem:

 https://youtu.be/tvOBUelPAOI

https://www.youtube.com/watch?v=QTf2wHFuhfk

https://www.youtube.com/watch?v=m5u6hAnwLm4